Google+

Dit platform draait op de Google technologie en wordt niet alleen door Google beheerd maar ook uitgebaat. Dit social media kanaal is gelanceerd in 2011 en opgericht door Google zelf. De keuze voor dit platform was eigenlijk een aanval richting Facebook, maar dat is door Google zelf nooit bevestigd. Momenteel telt het platform meer dan 1 miljard gebruikers en behoord daar door tot een van de grootste social media kanalen.

Hieronder volgt een video die het verschil duidelijk maakt tussen Facebook en Google+

Het concept van Google+ is om zogenaamde kringen te maken met vrienden. Vrienden kunnen uitgenodigd te worden voor in kring waar in verschillende berichten, foto’s en video’s gedeeld kunnen worden. Ook kunnen ze een hang-out beginnen, video bellen en samen video’s op Youtube bekijken via dit platform.

Ook bedrijven, merken en celebrities kunnen een profiel aanmaken. Deze kunnen dan kringen aanmaken voor de doelgroepen en zo, op de juiste manier, op de juiste doelgroep inspelen. Ook helpt een account op Google plus als  seo factor en wordt je bedrijf beter vindbaar in de Google zoekmachine. Andere kanalen zoals Youtube en Google Maps kunnen gekoppeld worden zodat er meer informatie verspreidt wordt over het bedrijf. Er kunnen status updates gepost  worden en reacties op andere, om zo de interactie met de doelgroep aan te gaan.

Bedrijven kunnen ook advertenties plaatsen op Google+. Deze kunnen geschikt zijn voor loyalty acties, branding van je bedrijf, genereren van traffic naar de website en product of assortiment introducties. De advertenties werken met een CpC of CpM principe en kunnen gefilterd worden zodat het bedrijf de juiste doelgroep bereikt.

Bronnen:

Plaats een reactie